Contact Us
Contact
FAQ

Voor meer informatie over onze producten of diensten kunt u steed met ons contact opnemen, wij helpen u graag verder. Hieronder treft u alvast antwoorden op veel gestelde vragen:


Expand All
Collapse All
  • FINANCIEREN
      Expand All
      Collapse All
    • Hoe kan ik informatie krijgen over een financiering bij Opel Financial Services?
      Hiervoor kan u terecht bij de dichtsbijzijnde Opel dealer. Hij zal u graag verder helpen met deze vragen.
    • Wat is de duur van de kredietovereenkomst?
      Opel Financial Servcies biedt uw krediettermijnen van 12, 24, 36, 48, 60 of 72 maanden aan. Voor onze slottermijn produkten is de looptijd maximum 60 maanden of 48 maanden (opel2Go). U kunt binnen deze termijnen de duur van de krediet overeenkomst zelf bepalen.
    • Ben ik eigenaar van het voertuig wanneer ik een kredietovereenkomst afsluit?
      Opel Financial Services is de juridische eigenaar van het voertuig tot het einde van de kredietovereenkomst. Zodra de kredietovereenkomst volledig is ingelost, wordt u de eigenaar van het voertuig.
    • Wordt mijn kredietovereenkomst geregistreerd bij BKR?
      Ja, Opel Financial Services is wettelijk verplicht om uw kredietovereenkomst te registreren bij BKR. De praktische einddatum wordt toegevoegd wanneer het krediet volledig is ingelost.
    • Hoe kan ik de dichtstbijzijnde dealer vinden?
      Op de website van Opel Nederland vindt u de gegevens van alle Opel Dealers. Klik hier om de dichtsbijzijnde Opel vestiging te zoeken.
  • UW KREDIETOVEREENKOMST
      Expand All
      Collapse All
    • Wat is de einddatum van mijn kredietovereenkomst?
      De einddatum van uw kredietovereenkomst kan u terugvinden op het amortisatieschema dat u van de dealer ontvangen heeft bij ondertekening van uw kredietovereenkomst. Een kopie hiervan kunt u altijd opvragen bij onze klantendienst.
    • Wanneer krijg ik mijn jaaropgave voor de belastingdienst toegestuurd?
      Opel Financial Services stuurt u de jaaropgave tussen 15 januari en 15 februari van het daaropvolgende jaar.
    • Kan ik mijn kredietovereenkomst vervroegd inlossen en wat zijn de hieraan verbonden kosten?
      U kunt uw kredietovereenkomst geheel of gedeeltelijk vervroegd inlossen. Hiervoor betaalt u 1% op het bedrag dat vervroegd ingelost wordt indien de resterende looptijd van uw contract meer dan 1 jaar bedraagt en 0,5% op het bedrag dat vervroegd ingelost wordt indien de resterende looptijd van uw contract minder dan 1 jaar bedraagt.
    • Mijn Opel2Go contract loopt ten einde. Wat moet ik doen?
      U ontvangt van Opel Financial Services 2 maanden voor het einde van de kredietovereenkomst een keuzebrief met 3 opties: u lost het krediet volledig in en wordt eigenaar van het voertuig; u vraagt bij OFS een herfinanciering aan voor de resterende slottermijn of de dealer neemt uw voertuig terug en lost het uitstaande saldo bij OFS in. Voor meer uitleg hierover kan u altijd contact opnemen met onze klantendienst.
    • Wanneer ontvang ik het overschrijvingsbewijs van Opel Financiel Services?
      Wij sturen u het overschrijvingsbewijs of de tenaamstellingscode per post toe na ontvangst van de betaling van het openstaande saldo.
    • Ik wil graag een wijziging van mijn gegevens doorgeven. Wat moet ik doen?
      Indien u vragen heeft over uw kredietovereenkomst of wijzigingen wil doorgeven (vb. verhuis, nieuw rekeningnummer, naamswijziging, …) neemt u best contact op met onze klantendienst (e-mail: admin.benelux@opelfinance.com of telefonisch op het nummer 076/544 89 52).
    • Ik heb een vraag over de betaling van de maandtermijnen. Waar kan ik terecht?
      Indien u vragen heeft over betalingen, op zoek bent naar ons rekeningnummer of indien u problemen heeft met het betalen van uw maandelijkse termijnen dan neemt u best contact op met onze klantendienst (e-mail: admin.benelux@opelfinance.com of telefonisch op het nummer 076/544 89 52).
    • Waar kan ik terecht voor een klacht over mijn kredietovereenkomst?
      U kan uw klacht per brief of per email aan ons overmaken. Wij sturen u binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging en zullen vervolgens uw klacht grondig onderzoeken. U zal uiterlijk na 14 dagen een finaal antwoord van OFS krijgen.
  • VERZEKEREN
      Expand All
      Collapse All
    • Waar kan ik meer informatie vinden over Opel Verzekeringen?
      Indien u meer informatie wenst over de Opel auto- of bedrijfswagenverzekering kunt u steeds contact opnemen met uw dichtsbijzijnde Opel dealer of met onze adviseurs via telefoonnummer 024-3665692 of e-mail opel@bovemij.nl
    • Wat is het verschil tussen nieuwwaarderegeling, occasionwaarderegeling en dagwaarde uitkering?
      Als u een auto total loss rijdt of deze wordt gestolen, dan krijgt u normaal gesproken de dagwaarde van de auto uitgekeerd. Dat is de waarde die de auto vlak voor deze schade of diefstal had. U krijgt dan een bedrag uitgekeerd dat nodig is om een auto van dezelfde soort, kwaliteit, staat van onderhoud en ouderdom aan te kunnen schaffen. Dat is natuurlijk minder dan de waarde die u voor de auto heeft betaald. Opel biedt u echter regelingen om er voor te zorgen dat u in deze gevallen méér dan de dagwaarde uitgekeerd krijgt.
       
      Voor nieuwe auto's is dat de nieuwwaarderegeling. Deze zorgt ervoor dat u 1, 3 of 5 jaar na aankoop van uw auto in geval van diefstal of total loss de nieuwwaarde vergoedt krijgt. Hierbij wordt uitgegaan van een identieke versie van de verzekerde auto, inclusief opties en accessoires. Is deze niet meer te verkrijgen, dan wordt de laatst bekende waarde uitgekeerd van toen die verzekerde versie nog wel te verkrijgen was. Het aantal jaren waarin u aanspraak kunt maken op deze regeling, is afhankelijk van de dekking die u kiest.
       
      Voor occasions (tweedehands auto's) is er een vergelijkbare regeling, de occasionwaarderegeling. Deze zorgt ervoor dat u 1, 3 of 5 jaar na aankoop van uw occasion in geval van diefstal of total loss het bedrag dat u destijds voor uw occasion heeft betaald vergoed krijgt. Omdat de waarde van een auto altijd afneemt, is de dagwaarde van uw auto altijd lager dan de prijs die u betaald heeft voor de auto. U heeft dus voordeel van deze regeling. Deze kan oplopen tot vele honderden euro's. Het aantal jaren waarin u aanspraak kunt maken op deze regeling, is afhankelijk van de dekking die u kiest.
    • Welke dekkingen zijn er en wat is het verschil?
      Een WA-dekking is een wettelijk verplichte dekking voor iedere auto. De schades die u met de auto aan anderen toebrengt, worden dan door ons betaald. Schade aan uw eigen auto niet. Dit kunt u uitbreiden met de volgende mogelijkheden:

      Beperkt Cascodekking: deze dekking wordt ook wel “WA+ “dekking genoemd. Een aantal veelvoorkomende schades aan uw eigen auto worden dan ook door ons betaald. U kunt dan denken aan diefstal van het voertuig of onderdelen daarvan, joyriding en (poging tot) inbraak. Bovendien is schade aan de auto gedekt die is ontstaan door storm, hagel, overstromingen, vallend gesteente, brand, ruitbreuk, blikseminslag, ontploffing en botsing met loslopende dieren. Alle gedekte schade-evenementen die hier bij horen, kunt u vinden in onze polisvoorwaarden http://documenten.bovemij.nl/Opel/VoorwaardenAuto_opl201603.pdf 

      Volledig Cascodekking: met deze dekking, ook wel “allrisk” dekking genoemd, bent u verzekerd tegen de schades die ook verzekerd zijn met de dekking Beperkt Casco. Daarnaast zijn schades die u zelf, zonder opzet, aan de auto veroorzaakt ook meeverzekerd, net als schade als gevolg van vandalisme. Alle gedekte schade-evenementen die hier bij horen, kunt u vinden in onze polisvoorwaarden http://documenten.bovemij.nl/Opel/VoorwaardenAuto_opl201603.pdf. Wij bieden de Volledig Cascodekking in drie varianten aan.
    • Hoe zit het met de opbouw van schadevrije jaren van een leaseauto?
      U kunt aan uw leasemaatschappij een verklaring van “schadevrij rijden” opvragen en naar ons doorsturen. Wij bekijken deze en beoordelen vervolgens hoeveel schadevrije jaren wij u toe kunnen kennen.
    • Hoe lang zijn mijn opgebouwde schadevrije jaren geldig?
      Wanneer uw autoverzekering stopt, dan geeft uw verzekeraar het aantal opgebouwde schadevrije jaren door aan Roy-data, een landelijke database. Wilt u opnieuw een autoverzekering afsluiten, dan vraagt uw nieuwe verzekeraar daar het aantal schadevrije jaren op. Dit gebeurt meestal wanneer u van verzekeraar wisselt, maar het kan ook zijn dat u een tijdje geen auto op uw naam heeft staan.
      Bij de meeste verzekeraars is uw schadevrije jarenverklaring na afgifte in Roy-data maar één jaar geldig. Daarna vervalt het aantal opgebouwde jaren. Bij Opel accepteren we verklaringen die maximaal drie jaar oud zijn.
    • Wat gebeurt er met mijn schadevrije jaren als ik een schade heb?
      In de polisvoorwaarden staat vermeld wanneer een schade invloed heeft op uw schadevrije jaren.
      Bij het aantal schadevrije jaren dat u opgebouwd heeft, hoort een kortingspercentage of -toeslag. Deze vindt u terug in de bonus-malustabel, die in de polisvoorwaarden staat. Bij Opel kunt u maximaal 85% korting opbouwen.
      Heeft een schadeclaim invloed op uw schadevrije jaren, dan “verliest” u 5 jaren, u zakt dan 5 treden op de bonus-malusladder en krijgt het kortingspercentage dat bij deze trede past. Dit aantal van 5 treden is sinds 2016 hetzelfde bij iedere verzekeringsmaatschappij.

Contacteer Opel Financial Services


TELEFOON


076 – 544 8900


POST


Opel Financial Services
Klantenservice
Topaasstraat 54-62
4817 HW Breda